BEJELENTKEZÉS AZ OPTIME RENDESZRBE
Nyitvatartás H-P:  6:00-22:00 Sz-V: 8:00-20:00

Victory Fitness Újpest

1048 Budapest, Homoktövis u. 1. | budapest@victoryfitness.hu | +36 1 788 5229

Streching sarok

Az izmok lazaságának fokozását nyújtással, vagyis stretchinggel lehet elérni. A stretchinget három helyre illesztheted edzésedbe: 

1.    Bemelegítéskor a keringésfokozás után - prestretch.

2.    A gyakorlatok közben, az edzés fő részében, például súlyzós edzésnél a megdolgozott izomcsoportokra alkalmazva.

3.     Az edzés végén a levezetéskor. Törekedj rendszeres - heti három-négy alkalom -, hosszabb időtartamú - 10-15 perc - stretchingre, ahol nincs kitéve nagy feszülésnek az izom. Ha mégis izomlázat észlelsz a stretching után, ez annak a jele, hogy mikrosérülés következett be az izomban. Ekkor valószínűleg túl keményen végezted a hajlékonyságfokozást. 

A nyújtás előnyei:

  • A stretching által megelőzhetjük az edzés során a sérüléseket. Azoknál, akik rendszeresen nyújtanak, 50 százalékkal ritkábban alakul ki izomtúlfeszítésből fakadó sérülés.
  • Az edzés utáni stretching megelőzheti az izomláz kialakulását, és segít, hogy edzés után az izmok gyorsabban regenerálódjanak.
  • A stretching növeli a hajlékonyságot, a mozgásterjedelmet, vagyis az ízületek mozgáshatárát.
  • A stressz az izmok állandó, tónusos feszüléséhez vezet. A streching az izmok ellazításán keresztül a stressz csökkentésére is alkalmas.