Posted on

Mit tehetünk az őszi fáradtság ellen?

Napsütés, világosság, kikapcsolódás, szabadban töltött idő, programok sokasága. Csakhogy néhány szóval jellemezzük a nyarat. Kétség sem fér hozzá, hogy ilyenkor tele vagyunk energiával. Igyekszünk minél többet a szabad levegőn lenni. Az edzőtermi edzéseket is kiegészítjük kinti sportolással. Futunk, úszunk, nagyokat sétálunk.

Az ősz beköszöntével azonban számos hatás ér minket. Rövidebbek a nappalok, hamarabb sötétedik, az időjárás hidegebbre fordul, mi pedig bekuckózunk. Egyszóval úrrá lesz rajtunk az őszi fáradtság.

Nehezen vesszük rá magunkat, hogy elmenjünk edzeni. Sőt van, amikor ki sem akarunk mozdulni.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Hogyan tudjuk fenntartani a motivációt?

Először is vegyük alapul, hogy a fáradtság érzése teljesen normális. Ezen minden sportember keresztül megy.
Ha ezt tisztáztuk, akkor meg tudjuk vizsgálni, hogy miért is szeretünk annyira edzeni.

Mert kikapcsol. Mert feltölt testileg és lelkileg. Fittebbek leszünk. Javul a közérzetünk. Fejlődünk.

És ami a legjobb benne, az az, hogy sikerélménnyel tölt el.
Ki ne ismerné azt a jóleső érzést, amit edzés végén tapasztalunk.
“Igen, megcsináltam!”
Ez az élmény elfeledteti az összes korábbi megpróbáltatást. A nyűgösség elillan, helyébe jóleső fáradtság érzése kerül.

Ezt az érzést pedig bármikor elő tudjuk hívni, ha ismét úrrá lenne rajtunk a kedvetlenség.

Megosztás